Snel inzicht met een duidelijk dashboard
Whize Shopping is een segmentatie-indeling speciaal voor retailers. Hiervoor zijn gedetailleerde profielbeschrijvingen beschikbaar. Hoe ziet dit eruit als je snel inzicht wilt krijgen in shopgedrag van de Nederlandse huishoudens? Samen met de Shopping dataset is ook een Shopping Dashboard beschikbaar dat de segmentverschillen visueel inzichtelijk maakt. We laten je graag enkele voorbeelden van het dashboard zien.
Vrijwel alle merken en winkelketens zetten vandaag de dag de klantenkaart als middel in voor retentie. Het merk of de winkel geeft incentives in de vorm van korting of spaarpunten en de consument geeft hier klantdata voor terug. In de basis een goede manier om als retailer een kwalitatief databestand op te bouwen en meer controle te krijgen over de effectiviteit van je campagnes. Vinden klanten het wel prettig om deze data te delen?
Als voorbeeld gebruiken we 3 Whize Shopping profielen: Heavy Shoppers, Kwaliteit Shoppers en Offline Shoppers. Voor alle drie geldt dat punten sparen voor extra korting de grootste motivatie is voor het gebruik van de klantenkaart, gevolgd door directe korting aan de kassa.
Vervolgens zie je onderscheid: de Offline Shoppers vinden persoonlijke aanbiedingen de 3e motivator voor het gebruik van de kaart in tegenstelling tot de Heavy en Kwaliteit Shoppers die beiden punten sparen voor een gratis cadeau als 3e motivatie benoemen. Van deze drie Shopping profielen gebruiken de Offline shoppers echter het minst vaak een klantenkaart; 21,6% gebruikt de kaart nooit. Zij vinden het van deze drie groepen ook het meest vervelend om persoonsgegevens te delen. Het niet gebruiken van de kaart is voor hen eigenlijk een gemiste kans op een persoonlijke aanbieding. Van de Heavy Shoppers gebruikt zelfs 90,8% in meer of mindere mate de klantenkaart. Zij geven daarmee vaak data en gebruiken graag de voordelen als koploper van geld uitgeven aan Retail.
Als retailer of brand marketeer wil je ook weten hoe Shoppers merken beoordelen. Whize Shopping biedt analyses over diverse merkeigenschappen. Het Shopping dashboard maakt het mogelijk om dit te visualiseren. In de afbeelding zie je enkele voorbeelden; we kijken naar Kwaliteit, Budget en Offline Shoppers.
Dit zijn enkele vergelijkingen tussen Shopper segmenten. Maar het Shopping dashboard toont ook de invloed van merkeigenschappen per Shopping segment. Zoals de top 3 eigenschappen die een merk volgens het segment zou moeten hebben. Maar ook de verdeling van overige merkeigenschappen; de eigenschappen die het meest variëren per segment. Daarnaast is inzichtelijk gemaakt door welke merkaspecten een segment zich laat beïnvloeden vóór aankoop: beperkte beschikbaarheid, nieuwsbrief informatie, reviews op vergelijkingssites of nog andere redenen.
Het dashboard biedt de mogelijkheid om merken te vergelijken, waardoor jij kan beoordelen hoe jouw merk zich tot een ander merk verhoudt bij Shopping segmenten. Daardoor kun je per segment kijken welk merk de voorkeur heeft. Zo is voor diverse merken een vergelijking te maken. In de voorbeelden zie je vergelijkingen tussen achtereenvolgend woonwarenhuizen, beddenleveranciers en een vergelijking tussen een budgetmerk en A-merk.
Het Whize Shopping dashboard biedt alle inzichten die jij nodig hebt om jouw (potentiële) Shoppers zo goed mogelijk te bedienen. Met deze segmentatie en inzichten heb jij de middelen om hen zo effectief mogelijk te kunnen benaderen en klantretentie zo hoog mogelijk te realiseren.
Heb je vragen over Whize Shopping, het dashboard of het gebruik van segmentatie om jouw klantbeeld volledig te maken? Neem gerust contact met ons op of bekijk de brochure.
Heb je vragen over ons of onze diensten? Laat jouw gegevens achter en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.
Blijf op de hoogte van al het laatste GeoMarktprofiel nieuws en ontwikkelingen en meld u aan voor onze nieuwsbrief.
Wilt u weten hoe de landelijke segmentatie data en klantsegmentatie gezorgd hebben voor een helderder beeld van klantgroepen en hoe zij hierdoor relevanter met hen communiceert? Vraag nu de case aan en kom er alles over te weten.
Tijdens het webinar vertellen wij meer over de toegevoegde waarde van segmentatie data in elke fase van de klantreis, geven we tips om de data toe te passen in de praktijk en beantwoorden wij uw vragen.
Omdat iedereen een unieke deelnamelink ontvangt, vragen wij vriendelijk om uzelf en collega’s afzonderlijk aan te melden.
Tijdens het webinar vertellen wij meer over de toegevoegde waarde van segmentatie data in elke fase van de klantreis, geven we tips om de data toe te passen in de praktijk en beantwoorden wij uw vragen.
Omdat iedereen een unieke deelnamelink ontvangt, vragen wij vriendelijk om uzelf en collega’s afzonderlijk aan te melden.
Tijdens het webinar leggen wij u in 45 minuten uit hoe onze segmentatie werkt, hoe onze klanten het gebruiken en hoe u het toepast in uw business. Tot slot beantwoorden wij al uw vragen.
Omdat iedereen een unieke deelnamelink ontvangt, vragen wij vriendelijk om uzelf en collega’s afzonderlijk aan te melden.
Tijdens het webinar vertellen wij alles over de toegevoegde waarde van externe data in modellen en hoe deze data kan worden toegepast om de prestaties van modellen te verbeteren. Tot slot beantwoorden wij al uw vragen.
Omdat iedereen een unieke deelnamelink ontvangt, vragen wij vriendelijk om uzelf en collega’s afzonderlijk aan te melden.
Ontdek (vrijblijvend) de kracht van onze segmentatie data en hoe het u kan helpen om uw (online) klantreis te optimaliseren. Laat uw gegevens achter en u hoort snel van ons.
Met een klantanalyse kijken wij uit welke GeoTypen uw klantendatabase bestaat. Zo leert u uw klanten nog beter kennen, o.a. op de onderwerpen koopkracht en communicatievoorkeuren. Door deze inzichten wordt uw klantcommunicatie persoonlijker, passender en sterker.
Samen met Reader hebben wij de zonnepanelen op Nederlandse daken in kaart gebracht.
Meer weten over de ruim 1,4 miljoen geïnstalleerde zonnepanelen op Nederlandse daken en welke GeoTypen de meeste panelen bezitten? Vraag nu de infographic aan voor meer informatie.
Met onze portfolio scan krijgt u een compleet en actueel beeld van uw klanten op allerlei gebieden. De inzichten zijn direct toepasbaar voor marketing, premieberekening en risicomanagement doeleinden.
Ontvang meer informatie over onze segmentatie data.
Ontvang meer informatie over onze vastgoed data.
Ontvang meer informatie over GeoMarktprofiel as a Service.
Bent u benieuwd wat onze segmentatie data voor uw organisatie kunnen betekenen? Of wilt u weten welke segmentatie kenmerken beschikbaar zijn? Laat uw gegevens achter en wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.
Bent u benieuwd wat GeoMarktprofiel as s Service voor uw organisatie kan betekenen? Laat uw gegevens achter en wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.
Bent u benieuwd wat de GeoTypen voor uw organisatie kunnen betekenen? Of wilt u de GeoType brochure ontvangen? Laat uw gegevens achter en wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.
Bent u benieuwd hoe onze data analyses uw organisatie kunnen helpen? Of wilt u een voorbeeld-profiel ontvangen? Laat uw gegevens achter in het formulier en wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.
Bent u benieuwd wat onze vastgoed data voor uw organisatie kunnen betekenen? Of wilt u weten welke vastgoed kenmerken beschikbaar zijn? Laat uw gegevens achter in het formulier en wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.
Form code