De kracht van segmentatie op online data

Hoe klantgedrag en segmentatiedata elkaar versterken

Bedrijven verzamelen steeds meer (online) data. Geregeld horen wij de stelling dat segmentatiedata weinig meer toevoegt op deze gedragsdata. Onze klanten bewijzen dagelijks in de praktijk het tegendeel.

Optimaliseren klantinteractie

In de Whize paper leggen we uit hoe klantgedrag en (segmentatie)data elkaar juist kunnen versterken en hoe je de interactie met klanten kunt optimaliseren door off- en online klant- en gedragsgegevens te combineren met ons segmentatiemodel Whize (voorheen bekend als Mosaic).

Voordelen van de combinatie

Zo kun je je doelgroep nóg beter bereiken en nóg gerichtere en relevantere campagnes uitzetten. Dit resulteert in:

  • Significante uplift in marketing KPI's
  • Optimalisatie van marketing effectiviteit
  • Diepgaande inzichten
  • Reductie van waste

Whize Fact Based Marketing

De basis van fact based marketing is altijd dat je gedrag van consumenten plaatst in de context van hun levensfase en omgevingsfactoren. Zo kun je aan de hand van veranderingen in deze context veranderingen in gedrag voorspellen en jouw interactie met consumenten optimaliseren. Segmentatie data van 3rd parties heeft in belangrijke mate betrekking op kenmerken van individuen. Daarom is het van waarde dat in marketingprocessen klant- en gedragsgegevens worden gecombineerd met segmentatie informatie zoals Whize (voorheen) Mosaic.

Download de Whizepaper over de kracht van segmentatie op online data

Vul onderstaand formulier in om onze Whize brochure te ontvangen. De gegevens die je invult, gebruiken we om je te inspireren met nieuwe, relevante content. Voor meer informatie, lees ons privacy beleid.

Nog meer inspiratie: