De kracht van segmentatie: Persona's

De eisen, de voordelen en hoe adverteerders dit toepassen

In een wereld die versneld verandert, geloven we dat continu klantinzicht het kompas is dat de weg wijst naar het beste resultaat. Hoe meer je van je doelgroep weet, hoe beter je haar kunt vinden, boeien, activeren en binden.

Bedrijven beschikken over steeds meer data, maar hoe kun je al die data gebruiken om op een slimmere manier je doelen te bereiken? Hoe kun je verbanden leggen en conclusies trekken uit deze grote hoeveelheid data? Hoe vertaal je al deze inzichten naar succesvolle en relevante interacties met je klant of prospect?

In deze white paper leggen we uit wat persona’s zijn, hoe deze gemaakt worden en ten slotte hoe je ze kunt toepassen. Stichting Rotterdam Festivals en Foodbase Wageningen vertellen hoe zij de Whooz segmentatiedata hebben ingezet voor het maken van persona’s en hoe zij deze vervolgens hebben toegepast.

De voordelen van Persona's

 

Stel je klant centraal

Goede marketing- en communicatiestrategieën zijn niet volledig zonder een duidelijke doelgroep. Je wilt immers de klant centraal stellen en zo relevant mogelijk communiceren.

Efficiënt en relevant

Met persona’s geef je je doelgroep een gezicht en een profiel. Met deze diepgaande kennis van je doelgroep kom je tot inzichten, waarmee je bestaande en potentiele nieuwe klanten optimaal kunt bedienen. Zo kun efficiënt en relevant met je doelgroep communiceren.

Hogere conversie

Door je (online) marketingstrategie hier op af te stemmen, kun je je marketingbudget zo effectief mogelijk inzetten voor maximaal rendement en hogere conversie. In deze white paper leggen we uit wat persona’s zijn, hoe je deze maakt en ten slotte hoe je ze kunt toepassen.

Download de Whizepaper over het belang van Persona's

Vul onderstaand formulier in om onze Whize brochure te ontvangen. De gegevens die je invult, gebruiken we om je te inspireren met nieuwe, relevante content. Voor meer informatie, lees ons privacy beleid.

Nog meer inspiratie: