De ontwikkeling van een eigen woonsegmentatie en verhuismodel.
“Voor de kredietcrisis kende de woningmarkt weinig zorgen. Alles wat gebouwd werd, werd ook verkocht. Door de crisis werden ontwikkelaars gedwongen om zaken te veranderen. BPD heeft in die periode sterk geïnnoveerd en voorop gelopen in de introductie van klant- en behoefte gedreven woning- en gebiedsontwikkeling. Whooz heeft ons met hun uitgebreide betrouwbare data en specialistische kennis in staat gesteld om in te spelen op de woonwensen van de verschillende doelgroepen en het voorspellen van toekomstige woonbehoeften. Dankzij deze informatie maken we gefundeerde investeringsbeslissingen en ontwikkelen we haalbare en onderscheidende projecten die een duurzame aanvulling vormen op de nationale en regionale woningvoorraad.”
Gebiedsontwikkelaar BPD houdt zich bezig met één van onze belangrijkste levensbehoeften: wonen. Dé woningmarkt bestaat niet in Nederland. Ons land ontwikkelt zich uiteenlopend en in verschillende snelheden. Zo heeft elke regio, elke gemeente haar eigen dynamiek en uitdaging als het om de woningmarkt gaat. Hoe breng je die in kaart?
Het zo goed mogelijk in kaart brengen van de woonbehoeften van de verschillende Nederlandse doelgroepen en het voorspellen van (nieuwbouw) woonbehoefte voor regio’s en projecten.
Op basis van analyse van de woningmarkt heeft BPD Research in samenwerking met Whooz een eigen woonsegmentatie en verhuismodel ontwikkeld. Door de uitgebreide Whooz segmentatie data, woningdata
en verhuisstromendata te koppelen aan kwalitatieve woonwensen is een verfijnd model ontstaan. Dit model stelt BPD in staat om differentiaties in woonwensen aan te brengen en hierop in te spelen. Daarnaast wordt door gebruik van het model de wenselijkheid en haalbaarheid van specifiekeprojecten vooraf doorgerekend om zo steeds de juiste beslissingen te kunnen nemen.
Om in een zo vroeg mogelijk stadium van het ontwikkelproces antwoord te krijgen op de vraag ‘Wie is die bewoner?’ is de woonsegmentatie ontwikkeld. Ook het marktgebied (Waar zullen de kopers waarschijnlijk vandaan komen?) kan met behulp hiervan worden bepaald. Bij de start van een project levert deze segmentatie al inzichten op over wie er in de omgeving wonen. Zijn het
jonge gezinnen of senioren? Verhuizen ze veel of weinig? En als ze verhuizen, wat zijn dan hun woonvoorkeuren? Het gaat niet alleen om het type woning. De segmentatie geeft ook inzicht in welke buurt de desbetreffende doelgroep wil wonen en welke elementen belangrijk zijn. Zo kunnen we gedurende het gehele ontwikkeltraject de klant volgen en daarmee ook de klantvraag
bedienen.
Han Joosten
Hoofd Research BPD
• Doorrekenen investeringsbeslissingen
• Landelijke en regionale doelgroepstudies
• Publicaties en kennisuitwisseling
• Productontwikkeling
• Nieuwbouwpotentiebepaling
• Marktbewerking
• Project invulling
Whooz verzamelt en verrijkt al ruim 30 jaar data van alle huishoudens in Nederland. Door deze data te vertalen naar inzichten en profielen, helpen we bedrijven met concrete adviezen om slimme en effectieve beslissingen te nemen.
Als segmentatiespecialist geven we inzicht in de kenmerken, interesses en gedragingen van alle ruim 7,7 miljoen huishoudens. Door jouw klantdata en - kennis met onze data te combineren, leggen we verbanden en krijgen doelgroepen een gezicht en een profiel. Zo weten we waar proposities de grootste kans van slagen hebben en waar we on- en offline doelgroepen kunnen vinden.
Wij zijn ervan overtuigd dat inzicht in gedrag echt waarde krijgt wanneer de context waarbinnen dat gedrag plaatsvindt duidelijk wordt. Met ons veelgeprezen dataproduct Whize voorzien we hierin bij ieder consumentenadres in Nederland. Zo heb je inzicht in het soort huis, de omgeving, wie er wonen en wat hun behoeften zijn.Onze segmentatie is ontworpen om alle ruim 7,7 miljoen huishoudens in Nederland te identificeren en te classificeren. De huishoudens zijn gesegmenteerd in 50 subsegmenten, die zijn samengevoegd in 14 segmenten. Het resultaat is een classificatie die een duidelijk beeld schetst van de Nederlandse consumenten voor wat betreft hun socio-demografie, levensstijl, cultuur en (koop)gedrag. Dit geeft je het meest nauwkeurige inzicht in de Nederlandse consument van de 21e eeuw.
Heb je vragen over ons of onze diensten? Laat jouw gegevens achter en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.
Blijf op de hoogte van al het laatste GeoMarktprofiel nieuws en ontwikkelingen en meld u aan voor onze nieuwsbrief.
Wilt u weten hoe de landelijke segmentatie data en klantsegmentatie gezorgd hebben voor een helderder beeld van klantgroepen en hoe zij hierdoor relevanter met hen communiceert? Vraag nu de case aan en kom er alles over te weten.
Tijdens het webinar vertellen wij meer over de toegevoegde waarde van segmentatie data in elke fase van de klantreis, geven we tips om de data toe te passen in de praktijk en beantwoorden wij uw vragen.
Omdat iedereen een unieke deelnamelink ontvangt, vragen wij vriendelijk om uzelf en collega’s afzonderlijk aan te melden.
Tijdens het webinar vertellen wij meer over de toegevoegde waarde van segmentatie data in elke fase van de klantreis, geven we tips om de data toe te passen in de praktijk en beantwoorden wij uw vragen.
Omdat iedereen een unieke deelnamelink ontvangt, vragen wij vriendelijk om uzelf en collega’s afzonderlijk aan te melden.
Tijdens het webinar leggen wij u in 45 minuten uit hoe onze segmentatie werkt, hoe onze klanten het gebruiken en hoe u het toepast in uw business. Tot slot beantwoorden wij al uw vragen.
Omdat iedereen een unieke deelnamelink ontvangt, vragen wij vriendelijk om uzelf en collega’s afzonderlijk aan te melden.
Tijdens het webinar vertellen wij alles over de toegevoegde waarde van externe data in modellen en hoe deze data kan worden toegepast om de prestaties van modellen te verbeteren. Tot slot beantwoorden wij al uw vragen.
Omdat iedereen een unieke deelnamelink ontvangt, vragen wij vriendelijk om uzelf en collega’s afzonderlijk aan te melden.
Ontdek (vrijblijvend) de kracht van onze segmentatie data en hoe het u kan helpen om uw (online) klantreis te optimaliseren. Laat uw gegevens achter en u hoort snel van ons.
Met een klantanalyse kijken wij uit welke GeoTypen uw klantendatabase bestaat. Zo leert u uw klanten nog beter kennen, o.a. op de onderwerpen koopkracht en communicatievoorkeuren. Door deze inzichten wordt uw klantcommunicatie persoonlijker, passender en sterker.
Samen met Reader hebben wij de zonnepanelen op Nederlandse daken in kaart gebracht.
Meer weten over de ruim 1,4 miljoen geïnstalleerde zonnepanelen op Nederlandse daken en welke GeoTypen de meeste panelen bezitten? Vraag nu de infographic aan voor meer informatie.
Met onze portfolio scan krijgt u een compleet en actueel beeld van uw klanten op allerlei gebieden. De inzichten zijn direct toepasbaar voor marketing, premieberekening en risicomanagement doeleinden.
Ontvang meer informatie over onze segmentatie data.
Ontvang meer informatie over onze vastgoed data.
Ontvang meer informatie over GeoMarktprofiel as a Service.
Bent u benieuwd wat onze segmentatie data voor uw organisatie kunnen betekenen? Of wilt u weten welke segmentatie kenmerken beschikbaar zijn? Laat uw gegevens achter en wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.
Bent u benieuwd wat GeoMarktprofiel as s Service voor uw organisatie kan betekenen? Laat uw gegevens achter en wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.
Bent u benieuwd wat de GeoTypen voor uw organisatie kunnen betekenen? Of wilt u de GeoType brochure ontvangen? Laat uw gegevens achter en wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.
Bent u benieuwd hoe onze data analyses uw organisatie kunnen helpen? Of wilt u een voorbeeld-profiel ontvangen? Laat uw gegevens achter in het formulier en wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.
Bent u benieuwd wat onze vastgoed data voor uw organisatie kunnen betekenen? Of wilt u weten welke vastgoed kenmerken beschikbaar zijn? Laat uw gegevens achter in het formulier en wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.
Form code