Whize segmenten en subsegmenten
Onze Whize segmentatie is ontworpen om alle huishoudens in Nederland te identificeren en te classificeren. Whize classificeert elk huishouden in Nederland in één van de 59 subsegmenten, die zijn samengevoegd in 11 segmenten. Het resultaat is een classificatie die een duidelijk beeld schetst van de Nederlandse consumenten voor wat betreft hun socio-demografie, levensstijl, cultuur en (koop)gedrag.
[HORIZONTALE LIJN]
De bouwstenen van Whize
Whize is gedurende vele jaren verfijnd dankzij onderscheidende data uit verschillende bronnen en is beschikbaar op diverse geografische niveaus. Voor het bouwen van de Whize segmentatie zijn de volgende 4 stappen gevolgd:
- Een gedetailleerde analyse van trends in de Nederlandse samenleving
- Identificatie van de meest geschikte databronnen, volledig in lijn met de privacywetgeving
- Samenstelling van een landelijk dekkende huishouden database met onderscheidende dimensies en toepassing van een verfijnde en unieke clusteringtechniek
- Uitvoerig praktijk- en marktonderzoek om te assisteren bij validatie en interpretatie van de resultaten
Met onze unieke methodologieën, de meest significante data en de beste specialisten zijn wij in staat deze segmentatie te creëren en te onderhouden. Dit geeft je op ieder moment het meest nauwkeurige inzicht in de Nederlandse consument.
[HORIZONTALE LIJN]